27 Ocak 2022 Perşembe

 Şablon Ders Planı:

STE(A)M ENTEGRE DERS PLANI

Başlık

Tiny Hands eTwinning Project

Yazar

Eylem Bİlgin

Özet

Dijital öğrenmenin gelişim gösterdiği günümüzde kodlama önem kazanmaktadır. Web2 araçları ile öğrencilerin tasarım becerilerini geliştirirken gündelik hayattan sorunları ve çözüm yollarını bulmaları için onlara rehberlik edilmelidir. Kodlamanın günlük hayat ile ilişkisi eğlenceli olarak anlatılırken yaparak yaşayarak öğrenme yoluyla öğrencilerin el becerileri geliştirilir. Aynı zamanda kodlama ile ilgili temel seviye becerileri kazandırılır.


Lisans

Attribution CC BY. This license lets others distribute, remix, tweak, and build upon your work, even commercially, if they credit you for the original creation. This is the most accommodating of licenses offered. Recommended for maximum dissemination and use of licensed materials.


Konu (lar)

Please list in detail the subjects taught in this lesson and briefly explain why specific subjects and teachers were chosen, including the link of the non-STEM subjects and their use in improving the lesson.

*FEN BİLİMLERİ (FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ, VB.) DERSLERİ KAZANIMLARI 

1.Kaynakların kullanımında tasarruflu davranmaya istekli olur.

2.Yaşam için gerekli olan kaynakların ve geri dönüşümün önemini fark eder.

SOSYAL BİLGİLER

1. Çevresİndekİ ihtiyaçlardan yola çıkarak kendine özgü ürünler tasarlamaya yönelik fikirler geliştirir.


*MATEMATİK:

1. Belirli olayları ve durumları referans alarak değerlendirmelerde bulunur.

2. Veri toplar ve değerlendirir.

3.Alan ölçülerini tahmin eder ve ölçer.

4.Verilen şeklin doğruya göre simetriğini çizer.


*TEKNOLOJİ (BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ, VB.) DERSLERİ KAZANIMLARI

1.Teknolojik ürünleri kendisine, başkalarına ve doğaya zarar vermeyecek şekilde kullanır.

2.Gelişen teknolojiler ile ilgili bilgilerini kullanır.

3.Kısa ve basit dijital metinlerdeki mesajı kavrar.

4.Konuşma stratejilerini uygular.


*MÜHENDİSLİK (MESLEKİ ve TEKNİK, VB.) DERSLERİ KAZANIMLARI

GÖRSEL SANATLAR

1.Farklı materyallari kullanarak üç boyutlu çalışmalar yapar.

2. İki boyutlu yüzey üzerinde derinlik etkisi oluşturur.

3.İki boyutlu yüzey üzerinde biçimleri düzenler.

MÜZİK

1. Farklı ritmik yapıdaki ezgileri seslendirir.

2. Farklı ritmik yapıdaki ezgilere uygıun hareket eder.

TÜRKÇE:

1.Hazırlıklı konuşmalar yapar.

2.Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

Gerçek Hayat Soruları

Gündelik hayatta yaptığımız bir çok iş içinde kodlama vardır. Gündelik hayat sorunu öğrenci tarafından bulunacak ve atık malzemelerden ürün tasarım ve değerlendirmesi yapılacak.


Dersin amaçları

Knowledge application (students are expected to demonstrate sound understanding of how the selected subjects are used and linked between them).

Öğrencilerin derste öğrendiği temel disiplinleri (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) kullanarak günlük hayat problemlerine çözüm bulmalarına yardımcı olmak.

Öğrencilerin yeteneklerini ortaya çıkarmak.

Öğrencileri STEM alanlarındaki bilgileri kullanarak araştırmaya ve üretim yapmaya yöneltmek ve problem çözme becerisi kazandırmak.

STEM kariyerlerine bağlantı

MATEMATİK: Analist, Veri Yöneticisi

TEKNOLOJİ: Bilgisayar Mühendisi, Bilgi Okuryazarlığı, El Sanatları

MÜHENDİSLİK: Teknoloji Eğitmeni, Yazılım Mühendisi

Öğrencilerin yaşı

İlkokul 4. Sınıf (9-10 Yaş)

Süre

Hazırlık Süresi: 50 minutes

Öğrenim Süresi: 2 Ay

Hazırlık Etkinlikleri:

Karışık Öğrenci Ekibi Toplantıları: 40 dakika

Konuk Toplantıları: Seda Kılıç(Çini), Esra Bora (Kodlama), Aylin Aydın Sel (Seramik ve Cam ) 40+40+40 dakika

STEM Ders 1 7(1.1) I Code With Patterns: Desen 7(1.2)Answergarden: Gündelik hayatta kodlama 40+40 dakika


STEM Ders 2 7 (2.1) I Code With Symmetry: Simetri 7(2.2) Canva: Gündelik hayatta kodlama görseli 40+40 dakika

STEM Ders 3 7(3.1) Coding with Crafts: Kodlama içeren el sanatları 7(3.2)ChatterPix: Ürün tanıtımı 40+40 dakika


STEM Ders 4 7(4.1) Robot Dance: Yönergelere uyarak robot dansı yapma 7(4.2) WordArt: Kelime Bulutu görselleri oluşturma 40+40 dakika


STEM Ders 5 7 (5.1) Roby Tiny: Atık malzemelerle robot yapımı 7(5.2)JigsawPlanet: Kendi robot oyununu yapma 7(5.3) Game with My Robot: Kodlama oyunları 40+40+40 dakika


STEM Derst 6 7.6 I'm coding:Strach-Strach Kids 40 dakika


STEM Ders 7 7.7. Padlet: Öğrenci Ürün tanıtımı veya sunumu40+40 minutes



Öğretim kaynakları (materyal ve çevrimiçi araçlar)

Malzemeler: Atık malzemeler, kodlama kağıtları, simetri kağrıtları, etamin, halı- kilim örme, ipler.

Çevrimiçi araçlar: Bilgisayar ve kamera.

Web2 Araçları: Ansvergarden, Canva, ChattrePix, WordArt, JigsawPlanet, Strach,Strach Kids ve Padlet.

21.yüzyıl becerileri

How the lesson plan corresponds to 21st century skills. To find out more: http://www.p21.org/our-work/p21-framework

Öğrencilerde verimlilik, sorumluluk alma, işbirliği yapma, sabır, bilgiye ulaşma, bilgiyi gözlemleme ve ayırma, bilgi aktarma, merak, hayal gücü becerilerini geliştirmek.

Ders planı


Etkinlik Adı

Prosedür

Süre


Hazırlık Etkinliği-1

Konuk Toplantıları: Seda Kılıç(Çini), Esra Bora (Kodlama), Aylin Aydın Sel (Seramik ve Cam )

Üç ayrı konuk ile toplantı düzenlenir ve hem el sanatları ile ilgili hem de kodlama ile ilgili temel seviye bilgiler verilir. Öğrencilerin konuya dikkati çekilir.

40+40+40 dakika


Hazırlık Etkinliği -2

Karışık Öğrenci Ekibi Toplantıları:

Sınıf web2 araçları gruplarına ayrılır. Öğrenciler kendi grubundaki web2 aracını öğrenir, uygularlar. Sınıf arkadaşları ile çalışmalarında kendi web2 aracı uygulanırken görevli öğrenciler liderlik ederler. Öğretmen rehberlik eder.

40 dakika


STEM Subject 1


7(1.1) I Code With Patterns: Desen 7(1.2)Answergarden: Gündelik hayatta kodlama

Öğrenciler ile desen çalışmaları yapılır ve kareli kağıt üzerindeki desenler ile kodlama ilişkisi konuşulur. Öğrenciler düşüncelerini Answergarden linkine yazarlar.



40+40 dakika

STEM Subject 2

7 (2.1) I Code With Symmetry: Simetri 7(2.2) Canva: Gündelik hayatta kodlama görseli

Öğrenciler ile simetri etkinlikleri yapılır. Verilen kodlara uygun olarak küplerle simetri etkinliği yapılır. Gündelik hayatta simetri ve kodlamaya uygun Canva web2 aracı ile ürün tasarımı yapılır.


40+40 dakika

STEM Subject 3


7(3.1) Coding with Crafts: Kodlama içeren el sanatları 7(3.2)ChatterPix: Ürün tanıtımı

Kodlama içeren el sanatları yapılır. Öğrenciler ürünlerini ChatterPix aracı ile tanıtırlar.


40+40 dakika

STEM Subject 4


7(4.1) Robot Dance: Yönergelere uyarak robot dansı yapma 7(4.2) WordArt: Kelime Bulutu görselleri oluşturma

Yönergeler uygun olarak dans etme etkinliği yapılır. Danslardaki kodlama konuşulur. WordArt ile kelime bulutu çalışması yapılır.

40+40 dakika

STEM Subject 5


7 (5.1) Roby Tiny: Atık malzemelerle robot yapımı 7(5.2)JigsawPlanet: Kendi robot oyununu yapma 7(5.3) Game with My Robot: Kodlama oyunları

Atık malzemeler ile robot tasarımları yapılır. Jigsaw Planet ile kendi oyununu öğrenci tasarlar. Sınıfta kodlama oyunları oynanır.

40+40+40 dakika


STEM Subject

7.6 I'm coding:Strach-Strach Kids

Öğrenciler Strach veya Strach Kids’e yönlendirilir.

40 dakika

Subject 7


7.7. Padlet: Öğrenci Ürün tanıtımı veya sunumu

Öğrenciler malzeme konusunda serbest bırakılır. Ürünleri öğrenciler Padlet web2 aracı ile tanıtır. Daha sonra öğrenciler kendi ürününü ya da arkadaşının ürünü test eder.


40+40 dakika


İlk Değerlendirme

Etkinlikler öncesi veli ve öğrenci anketleri uygulanır.


Son Değerlendirme

Veli ve öğrenci değerlendirme anketleri uygulanır.



Öğrenci Geri Bildirimi

Kodlamayı ve öğrenmeleri içselleştirmek için öğrenci ürünleri ile sergi yapılır.


Öğretmen Geri Bildirimi


Öğrenciler için etkinliklere katılım sertifikası düzenlenir.










EKLER






























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder