Şablon Ders Planı:
STE(A)M ENTEGRE DERS PLANI
Başlık
Tiny Hands eTwinning Project
Eylem Bİlgin
Dijital öğrenmenin gelişim gösterdiği günümüzde kodlama önem kazanmaktadır. Web2 araçları ile öğrencilerin tasarım becerilerini geliştirirken gündelik hayattan sorunları ve çözüm yollarını bulmaları için onlara rehberlik edilmelidir. Kodlamanın günlük hayat ile ilişkisi eğlenceli olarak anlatılırken yaparak yaşayarak öğrenme yoluyla öğrencilerin el becerileri geliştirilir. Aynı zamanda kodlama ile ilgili temel seviye becerileri kazandırılır.
Attribution
CC BY. This license lets
others distribute, remix, tweak, and build upon your work, even
commercially, if they credit you for the original creation. This is
the most accommodating of licenses offered. Recommended for maximum
dissemination and use of licensed materials.
Please list in detail the subjects taught in this lesson and briefly explain why specific subjects and teachers were chosen, including the link of the non-STEM subjects and their use in improving the lesson.
*FEN BİLİMLERİ (FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ, VB.) DERSLERİ KAZANIMLARI
1.Kaynakların kullanımında tasarruflu davranmaya istekli olur.
2.Yaşam için gerekli olan kaynakların ve geri dönüşümün önemini fark eder.
SOSYAL BİLGİLER
1. Çevresİndekİ ihtiyaçlardan yola çıkarak kendine özgü ürünler tasarlamaya yönelik fikirler geliştirir.
*MATEMATİK:
1. Belirli olayları ve durumları referans alarak değerlendirmelerde bulunur.
2. Veri toplar ve değerlendirir.
3.Alan ölçülerini tahmin eder ve ölçer.
4.Verilen şeklin doğruya göre simetriğini çizer.
*TEKNOLOJİ (BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ, VB.) DERSLERİ KAZANIMLARI
1.Teknolojik ürünleri kendisine, başkalarına ve doğaya zarar vermeyecek şekilde kullanır.
2.Gelişen teknolojiler ile ilgili bilgilerini kullanır.
3.Kısa ve basit dijital metinlerdeki mesajı kavrar.
4.Konuşma stratejilerini uygular.
*MÜHENDİSLİK (MESLEKİ ve TEKNİK, VB.) DERSLERİ KAZANIMLARI
GÖRSEL SANATLAR
1.Farklı materyallari kullanarak üç boyutlu çalışmalar yapar.
2. İki boyutlu yüzey üzerinde derinlik etkisi oluşturur.
3.İki boyutlu yüzey üzerinde biçimleri düzenler.
MÜZİK
1. Farklı ritmik yapıdaki ezgileri seslendirir.
2. Farklı ritmik yapıdaki ezgilere uygıun hareket eder.
TÜRKÇE:
1.Hazırlıklı konuşmalar yapar.
2.Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.
Gündelik hayatta yaptığımız bir çok iş içinde kodlama vardır. Gündelik hayat sorunu öğrenci tarafından bulunacak ve atık malzemelerden ürün tasarım ve değerlendirmesi yapılacak.
Knowledge application (students are expected to demonstrate sound understanding of how the selected subjects are used and linked between them).
Öğrencilerin derste öğrendiği temel disiplinleri (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) kullanarak günlük hayat problemlerine çözüm bulmalarına yardımcı olmak.
Öğrencilerin yeteneklerini ortaya çıkarmak.
Öğrencileri STEM alanlarındaki bilgileri kullanarak araştırmaya ve üretim yapmaya yöneltmek ve problem çözme becerisi kazandırmak.
MATEMATİK: Analist, Veri Yöneticisi
TEKNOLOJİ: Bilgisayar Mühendisi, Bilgi Okuryazarlığı, El Sanatları
MÜHENDİSLİK: Teknoloji Eğitmeni, Yazılım Mühendisi
İlkokul 4. Sınıf (9-10 Yaş)
Hazırlık Süresi: 50 minutes
Öğrenim Süresi: 2 Ay
• Hazırlık Etkinlikleri:
Karışık Öğrenci Ekibi Toplantıları: 40 dakika
Konuk Toplantıları: Seda Kılıç(Çini), Esra Bora (Kodlama), Aylin Aydın Sel (Seramik ve Cam ) 40+40+40 dakika
• STEM Ders 1 7(1.1) I Code With Patterns: Desen 7(1.2)Answergarden: Gündelik hayatta kodlama 40+40 dakika
• STEM Ders 2 7 (2.1) I Code With Symmetry: Simetri 7(2.2) Canva: Gündelik hayatta kodlama görseli 40+40 dakika
• STEM Ders 3 7(3.1) Coding with Crafts: Kodlama içeren el sanatları 7(3.2)ChatterPix: Ürün tanıtımı 40+40 dakika
• STEM Ders 4 7(4.1) Robot Dance: Yönergelere uyarak robot dansı yapma 7(4.2) WordArt: Kelime Bulutu görselleri oluşturma 40+40 dakika
• STEM Ders 5 7 (5.1) Roby Tiny: Atık malzemelerle robot yapımı 7(5.2)JigsawPlanet: Kendi robot oyununu yapma 7(5.3) Game with My Robot: Kodlama oyunları 40+40+40 dakika
• STEM Derst 6 7.6 I'm coding:Strach-Strach Kids 40 dakika
• STEM Ders 7 7.7. Padlet: Öğrenci Ürün tanıtımı veya sunumu40+40 minutes
Öğretim kaynakları (materyal ve çevrimiçi araçlar)
Malzemeler: Atık malzemeler, kodlama kağıtları, simetri kağrıtları, etamin, halı- kilim örme, ipler.
Çevrimiçi araçlar: Bilgisayar ve kamera.
Web2 Araçları: Ansvergarden, Canva, ChattrePix, WordArt, JigsawPlanet, Strach,Strach Kids ve Padlet.
21.yüzyıl becerileri
How the lesson plan corresponds to 21st century skills. To find out more: http://www.p21.org/our-work/p21-framework
Öğrencilerde verimlilik, sorumluluk alma, işbirliği yapma, sabır, bilgiye ulaşma, bilgiyi gözlemleme ve ayırma, bilgi aktarma, merak, hayal gücü becerilerini geliştirmek.
Subject 7
|
7.7. Padlet: Öğrenci Ürün tanıtımı veya sunumu Öğrenciler malzeme konusunda serbest bırakılır. Ürünleri öğrenciler Padlet web2 aracı ile tanıtır. Daha sonra öğrenciler kendi ürününü ya da arkadaşının ürünü test eder. |
40+40 dakika |
Etkinlikler öncesi veli ve öğrenci anketleri uygulanır.
Veli ve öğrenci değerlendirme anketleri uygulanır.
Kodlamayı ve öğrenmeleri içselleştirmek için öğrenci ürünleri ile sergi yapılır.
Öğrenciler için etkinliklere katılım sertifikası düzenlenir.
EKLER
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder